وقتی برای چند ساعت توی خیابونها قدم میزنید.وقتی برای چند دقیقه تلویزیون تماشا میکنید.یا وقتی برای چند لحظه رومه ها را ورق میزنید محاله چشمتون به چند تبلیغ تجاری نخوره .

تبلیغات تجاری حالا همه ی زندگی ما را اشغال کردند،محصولاتی که برای فروش بیشتر رقابتی نفس گیر با هم دارند.و از هر راهی استفاده میکنند تا تبلیغ محصولشان را به شما برسونند .

بیلبورهای توی خیابون،ارسال پیامها روی تلفن همراه شما ،نصب آگهی روی در کارخونه ها و هزار راه دیگه توی سالهای اخیر.اما شرکت های تجاری یک فرمول تازه برای تبلیغات تجاری پیدا کرده اند .

یک راه پرخرج اما مطمئن .اونها سراغ آدم های مشهور ومحبوب میرند. قرار داد میبندند و تبلیغ محصولشون را به اونها میسپارند .

اگر قرار بود توی جام جهانی به جای بازیکنها اسپانسر ها شون توی زمین حاضر میشدند هر بازی یه مسابقه بین چند تیغ ریش تراش، چند بطری نوشابه انرژی زا ،چند گوشی موبایل و تعدادی فنجون قهوه تبدیل میشد.

 جام جهانی نمایشگاه بازیکن هایی بود که بخش مهمی از درآمد شون را نه از بازی شون توی زمین مسابقه که از روی بیلبوردهای تجاری بدست می آورند .

نیمار برزیلی با 16 اسپانسر در رتبه اوله. اون سالانه 40 میلیون دلار سالانه درآمد از راه تبلیغات داره ، و خطوط هوایی گلد، مک دونالد، ژیلیت و رد بول بخشی از اسپانسر هاش اند. 

نفر بعدی رونالدوی پرتغالیه .کسی که یک قرار داد مادام العمر با نایک داره و درآمد بالاش را مدیون تعداد بالای دنبال کننده ش توی دنیای مجازیه. صفخات اینترنتی رونالدو در مجموع 320 میلیون دنبال کننده داره و هر پستی در صفحه ش چیزی حدود 1.5 میلیون دلار سود نصیب اسپانسر ها میکنه .

مسی درست مثل رونالدو یک قرارداد مادام العمر با شرکت آدیداس بسته  قراردادی که 20 میلیون دلار ارزش داره .شرکت هوواوی و پپسی دو تا دیگر از  اسپانسر های مشهور ستاره آرژانتینی اند. 

بعد از مسی باید دنبال زوجش در خط حمله بارسلونا یعنی لویی سوارز برویم. کسی که بدیلی گاز گرفتنش در جام جهانی 2010 بخشی از محبوبیتش را نزد اسپانسر ها از دست داد. اما درخشش در بارسلونا اسپانسر هایی مثل امی را دوباره به سراغش آورد. 

بعد از درخشش فرانسه در جام جهانی و جام ملت های اروپا آنتوان گریزمان به گرینه ای جذاب برای اسپانسر ها تبدیل شد .یکی از حامیان مالی گریزمان یک برند تولید کننده ساعت های لوکس بنام  اچ وا تی هست.  

توی فهرست بازیکنانی که اسپانسر های قدرتمندی دارند نام یک انگلیسی هم دیده میشه. هری کین مهاجم جذاب بریتانیایی سه اسپانسر بزرگ داره که برند مشهور هوکو باس یکی از اونهاست .درآمد کین از این اسپانسر ها چیزی در حدود 750 هزار دلار برآورد شده.


منبع:کانال آپارات فوتبالیسم


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

مجله مطالب خواندنی Kpoper and otaku Lisa ایران بیت کوین بک لینک و رپورتاژآگهی Kevin Derrick چاپ مرکزی Kelly گفتمان انقلاب اسلامی